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🏁 Product/🍒 Marketing

로리 서덜랜드(Rory Sutherland)가 말하는 10가지 마케팅 법칙

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세계적인 광고대행사 오길비의 부회장 로리 서덜랜드(Rory Sutherland)가 말하는 10가지 마케팅 법칙:

 

  1. 좋은 아이디어의 반대도 역시 좋은 아이디어가 될 수 있다.
    The opposite of a good idea can also be a good idea.
  2. '평균'을 위해 기획하지 마라.
    Don't design for average.
  3. 모두가 논리적으로 사고하면, 논리적으로는 차별화 할 수 없다.
    It doesn't pay to be logical if everyone else is being logical.
  4. 우리를 이끄는 주의(attention)가 우리의 경험을 지배한다.
    The nature of our attention affects the nature of our experience.
  5. 꽃은 마케팅 예산이 두둑한 잡초일 뿐이다.
    A flower is simply a weed with an advertising budget.
  6. 논리의 문제는 마법을 부리지 못한다는 것이다.
    The problem with logic is that it kills off magic.
  7. 관찰에 따라 입증되는 좋은 추측은 여전히 과학이다. 행운도 과학이다.
    A good guess which stands up to observation is still science. So is a lucky accident.
  8. 다른 사람들이 절대로 하지 않을 것들을 테스트 해봐야 한다. 다른 사람들이 절대로 하지 않을 것이기 때문에.
    Test counterintuitive things only because no one else will.
  9. 문제를 합리적으로만 해결하려고 하는 것은 하나의 클럽으로만 골프를 치는 것과 같다.
    Solving problems using rationality is like playing golf with only one club.
  10. 사소함의 늪에 빠져보아라.
    Dare to be trivial.
  11. 논리적인 답이 있다면, 이미 찾아냈을 것이다.
    If there were a logical answer, we would have found it.

 

Rory Sutherland의 <Alchemy> 중에서.

 

 


🕹️  로리 서덜랜드의 TED 강의 링크

Life lessons from an ad man | Rory Sutherland  영상보기

 

 

 

 

 

 

📚 로리 서덜랜드Rory Sutherland 도서 보기

 

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